verhaal deel 6

7 april 2022 - Amsterdam, Nederland

Op 18 februari 2022 zijn we op pad gegaan naar Ronda. Die plaats bleek een schot in de roos. Het wordt één van de mooiste steden van Spanje genoemd en dat is het, voor ons, zeker. Gelukkig was er nog een plaatsje vrij op camperplek Ciudad de Ronda, een hele nieuwe plek voor het wereldbedrag van € 12,25 per dag, excl. stroom. We stonden ongeveer 2,5km lopen van het oude centrum van Ronda. Ronda beviel ons zo ontzettend goed en er was zoveel te zien, dat we 10 dagen zijn blijven staan! Ronda heeft als bezienswaardigheden een prachtig historisch centrum met 3 bruggen die op fundamenten van Romeinse bouwwerken zijn gebouwd. Het andere deel van Ronda is een heel gezellig winkelgedeelte met leuke authentieke winkeltjes zonder de grote merkketens zoals H&M enz. Het stikt van de mooie oude kerken, die van binnen een en al pracht en praal uitstralen. Ook het aantal barretjes en restaurants zijn ontelbaar. Het hoogtepunt van de oude pracht en praal was wel de Plaza de Toros, deze stierenvechtersarena is de oudste van Spanje, gebouwd in 1785. We mochten, na het kopen van een kaartje, alles bekijken in de arena. Er worden tegenwoordig, bijna, geen stierengevechten meer gehouden in Spanje. Er waren ook mooie en spannende wandelingen te maken rond en in Ronda, machtige uitzichten over de omgeving, vanaf de bruggen. Tussendoor hadden wij op 20 februari natuurlijk ook dubbel feest! Ik (Taina) werd gelukkig weer 1 jaartje ouder en we waren 2 jaartjes getrouwd. Een gezellige dag gemaakt en de camper versierd met de spulletjes uit de verrassingstas die we van Sharissa en Brian hebben gekregen en niet eerder dan 20 februari mochten openmaken. Op 25 februari begon het carnaval in Ronda, met allerlei feestelijke zangkoren van jonge en iets oudere mannen. Dat kunnen ze wel, die Spanjolen, FEESTVIEREN.  Om een indruk van Ronda te krijgen kunnen we zeggen: bekijk rustig de film en geniet!

Na al dit moois zijn wij op 28 februari op pad gegaan naar Ardales. Ingecheckt op camping Ardales voor 3 dagen. Het was een mooie camping tussen de bomen aan een mooi meer, dat door de droogte van de afgelopen tijd zeker 15 meter te laag stond. Het plan was om de wandeling langs de rotsen te maken, de Caminito del Rey (zie hiervoor internet). Daar aangekomen, na een leuke wandeling, wemelde het van de toeristen. Wij hebben toen besloten om de wandeling misschien ooit een andere keer te maken. Op 2 maart zijn wij vertrokken, ondanks dat we betaald hadden tot 3 maart. Het was niet een echt leuke camping qua sfeer.

Na Ardales zijn wij op 2 maart naar Sevilla gereden. Daar zijn we terechtgekomen op camperplek De Sevilla, een heel groot parkeerterrein van een autoschadebedrijf. Niet supergezellig maar wel heel gunstig gelegen ten opzichte van Sevilla. Het centrum van Sevilla was heel goed te bereiken op de fiets. De binnenstad is prachtig maar helemaal gericht op toeristen, zoals je kunt zien op de film. Er is daar enorm veel te zien en te bezoeken.