En we gaan weer verder

6 februari 2022 - Camping Los Escullos, Spanje

Vertrokken van camping La Marina op zondag 9 januari, nadat wij op 7 Januari Lotte, Martin, Constantijn en Sumo hebben uitgezwaaid, die op hun beurt weer gewoon terug naar Nederland gingen. Wij gingen op weg naar onze eerste bestemming Calpe, waar wij 2 dagen op camperplaats Boreal hebben gestaan. Een hele nieuwe, steriele camperplaats. Helaas is onze lievelingscamperplaats Estrella Polar voorgoed gesloten. Er is niet echt veel keuze mbt overnachtingsplekken in de toeristische plaatsen, de meeste camperplekken en campings zijn gewoon vol! De meeste gasten staan er maanden, vooral op de betaalbare camperplaatsen, dus je mag blij zijn als je überhaupt nog ergens een plekje vindt. Lekker door Calpe gelopen en gefietst, oude plekken en de oude camperplek bezocht. Op de dag van vertrek nog even bij ons favoriete Duitse winkeltje wat heerlijke Duitse belegjes en worst gekocht. Vervolgens naar Altea vertrokken en daar zijn we 3 dagen geweest. Daar een camperplek opgezocht met zicht op zee, tussen L' Albir en het oude centrum van Altea. De plekken met uitzicht op de zee waren gelukkig allemaal weer ingenomen door gasten die daar de gehele winter staan. Het campervolk is en blijft ongezellig volk, om 17.00u gaat iedereen zijn camper in, stelt zijn schotel en gaat de rest van de dag voor de TV zitten. Weinig contact dus met mede-camperaars. Vanaf de camperplaats kun je leuke wandelingen maken langs de boulevard en het mooiste is een wandeling te maken naar het oude centrum van Altea. Prachtige authentieke stad met hele smalle, steile straatjes, die uitkomen op het kerkplein, waar een enorme kerk boven de stad uittorent. Aanrader om Altea te bezoeken, als je in de buurt bent. Volgende keer gaan we op camping Santa Clara staan, een heel gezellig, kneuterig en intiem campinkje. Jammer genoeg ontdekten wij de camping te laat. Op 14 januari zijn wij vertrokken naar Benidorm, dat uiteindelijk maar 7 km van Altea was. Daar kregen wij op camping Arena Blanca de mooiste plek van de hele camping, plaats 51! Zon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en aanspraak van velen die langsliepen. Op deze camping staan ook mensen van de WVA al jaren, Jan-Dirk en Eli, dus zo kregen wij wat leuke en nuttige tips over wat er zoal allemaal in Benidorm te doen is. Vaak hoor je mensen zeggen dat ze niet dood gevonden willen worden in Benidorm; wij kunnen niet anders zeggen dan dat Benidorm voor elk wat wils heeft, je kunt er prachtige wandelingen door de natuur maken, genieten van de schitterende architectuur, leuke markten aflopen, gezellige kroegjes bezoeken, lekker Spaans eten of Nederlands of Engels of Chinees. Wat je maar wilt, alles is mogelijk in Benidorm. Benidorm is ook een prima uitvalbasis om diverse bezienswaardigheden te ontdekken, watervallen, kloosters, kastelen, noem maar op. Op 15 januari kwamen Sharissa en Brian aan op de camping, voor hun hadden we een leuk huisje met alles erop en eraan gereserveerd. Aangezien zij een auto hadden gehuurd, zijn we regelmatig op pad geweest met de auto. Ook met de fiets kun je je uitstekend redden in Benidorm. Wij snappen waarom Benidorm zo geliefd is, het is makkelijk fietsen, je hoeft niet ver te lopen om boodschappen te doen of een drankje te drinken enz enz. Met Brian voetbalwedstrijden gekeken, met Sharissa markten afgelopen, gezamenlijk naar de watervallen van L' Algar geweest en El Castell de Guadelest bezocht. Na een enerverende 1,5 week zijn ook Sharissa en Brian weer naar Nederland vertrokken op 26 januari. Wel kregen wij als dank een prachtig gedekte tafel met allemaal lekkernijen aangeboden en een heuse wijnproeverij! Heel leuk gedaan. De foto's behorend bij het laatste stuk volgen zo spoedig mogelijk.

1. Rika combee:
    7 februari 2022
    leuk verslag van alle festiviteiten geniet er nog maar lekker van. laatste nieuws ik ga oma worden van erwin en annemijn.