Pensionadoleven deel 1

27 januari 2021 - Amstelveen, Nederland

Hallo allemaal,

Op 1 april 2020 start ons pensionadoleven. Het plan was om van oktober tot april 2021 een reis te maken met onze camper.  Door Frankrijk, Spanje en Portugal Máár toen was daar ineens Corona.

Dit gooide flink wat roet in het eten, dus hebben wij het roer maar omgegooid. Werkzaamheden aan de camper, die we op lange termijn wilde uitvoeren stonden nu ineens op het programma.

Garageruimte van mijn neef geregeld en los ging het. Als eerste de motor en daarna de opbouw van de camper. De motor viel al tegen, die bleek toch veel onderdruk te hebben waardoor hij veel olie in de luchtinlaat spoot. Daar gaat de motor  van roken bij zware belasting. Daarnaast de oliekeringen van de versnellingsbak vervangen. Toen was de opbouw aan de beurt. De zng. skirts van de camper waren op 2 plaatsen gescheurd en die wilden wij vervangen. Bij het loshalen bleek dat het hout, wat de bodemplaat met de wanden verbindt op diverse plekken rot was. Ook de bodemplaat achter de achterwielen was flink beschadigd door steenslag. Dus een strak plan opgesteld om alles te repareren. De wielkasten kregen spatborden en spatlappen. De oude randbalk is totaal verwijderd en vervangen door teakhout wat veel duurzamer is dan vurehout. Daarna alles bevestigd met superkit, schroeven en bouten. Dit alles om in de toekomst op alles voorbereid te zijn.

Want we hebben nogal wilde plannen, zoals Marokko, Rusland en een deel van de Zijderoute.

Maar ja, nu eerst maar in lockdown de Corona uitzitten.

Taina en Theo