Eindelijk op pad!

1 januari 2022 - La Marina, Spanje

De (bijna) laatste spullen zijn naar de opslag gebracht en het huis in Amstelveen is, zo goed als, leeg en het huis in Amsterdam aardig bewoonbaar. Eindelijk is het dan zover, we gaan op pad. Lang naartoe gewerkt en vooral tegengewerkt door het coronavirus. Nu laten wij ons door niets meer tegenhouden, ook al heeft onze demissionaire minister president Rutte een lockdown afgekondigd. Met deze dreiging in ons achterhoofd zijn wij er als een speer vandoor gegaan. Eerst, op 17 december 2021, via Zwolle om nog wat plantjes ter adoptie af te leveren en daarna, op 18 december 2021, langs Tiel om de appelboom en de Chinese bieslook naar hun adoptieouders te brengen. Onze eerste nacht hebben wij op een camperplaats in Brecht, België, doorgebracht. Daarna hebben wij zoveel mogelijk kilometers gemaakt over de tolwegen, flink prijzig maar het schoot wel lekker op. We hebben overnacht op parkeerplaatsen langs de tolwegen. Toen hebben we ineens bedacht dat het erg leuk zou zijn om binnendoor naar Spanje te rijden, maar daar zijn we snel van teruggekomen, dat schoot niet op. Hoe eerder we in de zon zouden komen, hoe beter. Op 22 december 2021 zijn we aangekomen op camping La Marina, ons eerste echte doel, dus dat hebben we best snel gedaan met onze, bijna 30 jaar oude, Fiat 290. Het is natuurlijk wel een beetje vals spelen, want hij is incognito: uiterlijk oud,  innerlijk nieuw. Hij heeft het werkelijk subliem gedaan!

1. Martin:
    1 januari 2022
    Leuk geschreven! Genieten in de zon!
  2. Ab:
    1 januari 2022
    Mooi reisverhaal, ik volg het met veel interesse
  3. Han en Nel:
    1 januari 2022
    Leuk om mee te kunnen genieten van jullie reis.
  4. Rika combee:
    3 januari 2022
    gezellig om het te volgen t en t nog de beste wensen voor 2022 en een gezellig verblijf in spanje. gr. rika